10η Εβδομάδα - Τεχνολογίες και Μάθηση Εκτός Σχολείου
Όπως φαίνεται και από την εικόνα που ακολουθεί, η μάθηση μπορεί να χαρακτηριστεί ανάλογα με τον τρόπο που παρέχεται, ως Τυπική, Μη Τυπική και Άτυπη.
Ενώ μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα δεν δίνονταν στην Άτυπη Μάθηση η αρμόζουσα αξία συγκριτικά με τις άλλες δύο μορφές μάθησης, αυτό άλλαξε τα τελευταία χρόνια με την διάδοση και ραγδαία χρήση της Τεχνολογίας. Πλέον, αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός πως οι μαθητές συνεχίζουν να αποκτούν γνώσεις και έξω από το σχολικό περιβάλλον, μέσω του Intenet Και των τεχνολογικών και ψηφιακών εργαλείων. Η Άτυπη Μάθηση λοιπόν με τη συμβολή της Τεχνολογίας, άρχισε σταδιακά να αναγνωρίζεται ως ισότιμη με τις άλλες μορφές, διευρύνθηκε και πλέον μπορεί να πραγματοποιηθεί π.χ. μέσα από:
- Αναζήτηση πληροφοριών στο Διαδίκτυο
- Ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων/επιστημονικών άρθρων κ.ά.
- Παρακολούθηση/δημιουργία podcast/video κ.ά.
- Συμμετοχή σε ομάδες Κοινωνικής Δικτύωσης, Forums κ.ά.
- Παρακολούθηση blogs/wikis κτλ.
- Συμμετοχή σε ηλεκτρονικά παιχνίδια εκπαιδευτικού περιεχομένου/ανάληψης ρόλων/προσομοιώσεων κτλ.
Μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα με αξιοποίηση της Τεχνολογίας για εφαρμογή Άτυπης Μάθησης μπορεί να θεωρηθεί και η ενασχόληση με το Google Earth, απ' όπου κάποιος μπορεί να εντοπίσει οποιοδήποτε περιοχή της Γης, να μετρήσει αποστάσεις με ακρίβεια, να παρατηρήσει 3D σημεία με ιδιαίτερη ιστορική/φυσική κτλ. αξία και πολλά πολλά άλλα!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου