7η Εβδομάδα - Ανάπτυξη και συνδυασμός των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα με τις Τεχνολογίες και τον Γραμματισμό
Αδιαμφισβήτητα, η Κοινωνία της Πληροφορίας, όπως ονομάζεται η σημερινή Κοινωνία έχει ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις από τους πολίτες της σε σύγκριση με Κοινωνίες περασμένων χρόνων. Παρ' ότι όμως οι δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος άνθρωπος είναι πολυάριθμες και ποικίλες, μπορούν να ταξινομηθούν σε τέσσερις βασικές κατηγορίες, γνωστές ως 4 C's:
Σύμφωνα με τα 4 C , για να ανταποκριθεί ο σύγχρονος πολίτης σε διάφορες συλλογικές δράσεις, αλλά και στην παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας, θα πρέπει να είναι σε θέση να επικοινωνεί και να συνεργάζεται σε δημοκρατικό πνεύμα αλληλοσεβασμού. Επιπλέον, θα πρέπει να έχει καλλιεργήσει την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων, ώστε να μπορεί να αξιολογεί την αξιοπιστία και εγκυρότητα του τεράστιου όγκου διαθέσιμων πληροφοριών, καθώς και να λειτουργεί με επιτυχία σε αυθεντικές καταστάσεις/προβλήματα. Τέλος, είναι σημαντικό να αναπτύξει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του, προκειμένου να βρίσκει πρωτότυπες ιδέες, προϊόντα και λύσεις κατά την ολοκλήρωση δραστηριοτήτων/εργασιών.
Από τη στιγμή όμως που διαπιστώνουμε αλλαγές στις απαιτήσεις που έχει η Κοινωνία από τους πολίτες, οφείλουμε να προβούμε άμεσα και στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις στον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης, ώστε η Εκπαίδευση να είναι αποτελεσματικότερη γι' αυτούς.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι Τεχνολογίες και ο Τεχνολογικός/Πληροφορητικός Γραμματισμός μπορούν να συμβάλλουν θετικά σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό, διευκολύνοντας την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ ανθρώπων από όλα τα σημεία του πλανήτη, εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία με επιπλέον υλικά/μέσα και καλλιεργώντας τη μεταγνώση, δηλαδή να μάθει κάποιος πώς να μαθαίνει αυτόνομα και δια βίου, κτλ.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι Τεχνολογίες και ο Τεχνολογικός/Πληροφορητικός Γραμματισμός μπορούν να συμβάλλουν θετικά σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό, διευκολύνοντας την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ ανθρώπων από όλα τα σημεία του πλανήτη, εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία με επιπλέον υλικά/μέσα και καλλιεργώντας τη μεταγνώση, δηλαδή να μάθει κάποιος πώς να μαθαίνει αυτόνομα και δια βίου, κτλ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου