11η Εβδομάδα - Ψηφιακή Δημιουργικότητα
Το Google Earth είναι ένα ψηφιακό εργαλείο, το οποίο παρ' ότι δεν σχεδιάστηκε αρχικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς, έχει ενσωματωθεί και αξιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία πολλών γνωστικών αντικειμένων, όπως η Ιστορία, η Γεωγραφία, τα Θρησκευτικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή κ.ά. (Κλωνάρη, 2015).
Χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο πρόγραμμα οι μαθητές μας μπορούν να εντοπίσουν οποιοδήποτε σημείο στη Γη - ή στο Άρη και τη Σελήνη - επιθυμούν, να παρατηρήσουν σχετικές φωτογραφίες, να μελετήσουν πληροφορίες για αυτό, να ενημερωθούν για τις καιρικές συνθήκες κ.ά. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν έναν δικό τους χάρτη βασιζόμενοι στους χάρτες του προγράμματος, σχεδιάζοντας σχήματα ή γραμμές σε αυτούς, προσθέτοντας επισημάνσεις και εμπλουτίζοντάς τους με εικόνες, φωτογραφίες και βίντεο.
Επίσης, οι μαθητές μπορούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του Google Earth για να δημιουργήσουν προσωπική εικονική περιήγηση ή τα δικά τους video clip και ταινίες.
Βιβλιογραφία
Επίσης, οι μαθητές μπορούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του Google Earth για να δημιουργήσουν προσωπική εικονική περιήγηση ή τα δικά τους video clip και ταινίες.
Πολύ θετικό χαρακτηριστικό του Google Earth αποτελεί τέλος και η δυνατότητα που προσφέρει στους χρήστες του για συνεργασία με άλλα άτομα και διαμοιρασμό του τελικού έργου. Έτσι, χρησιμοποιώντας την Τεχνολογία για επικοινωνία με άλλους ανθρώπους παγκοσμίως και συνεργασία μαζί τους για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, αυξάνεται - όπως έχει άλλωστε αποδειχτεί και μέσα από αντίστοιχες έρευνες -, η δημιουργικότητα και η φαντασία των μαθητών (Peppler & Solomou, 2011).
Βιβλιογραφία
Peppler, K., &
Solomou, M. (2011). Building creativity: Collaborative learning and creativity
in social media environments. On the Horizon, 19(1),
13-23.
Κλωνάρη, Α. (2015). Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη
ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για το μάθημα της Γεωγραφίας στην υποχρεωτική
εκπαίδευση. 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Ανάπτυξη
Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες”, (pp. 785-804). Ρόδος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου