4η Εβδομάδα - Χαρακτηριστικά Νέων Τεχνολογιών και Γραμματισμού
Ανάμεσα στους στόχους που θέτει η σύγχρονη Εκπαίδευση για τη βελτίωση της Κοινωνίας, θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνεται και η παρότρυνση των νέων να καλλιεργήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες, γνώσεις και στάσεις ώστε να αποκτήσουν συμμετοχική κουλτούρα.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από διάφορους τρόπους, όπως:
- τη συμμετοχή σε ψηφιακές κοινότητες, όπως Facebook, MySpace κ.ά.
- τη δημιουργική έκφραση, π.χ. δημιουργία mash-ups ή video
- τη συνεργασία για επίλυση προβλημάτων, π.χ. συμμετοχή στη Wikipedia ή σε παιχνίδια που απαιτούν συνεργασία για την επίτευξη ενός κοινού στόχου
- τη διαμόρφωση της ροής μέσων, π.χ. blogging, podcasting κ.ά.
Ποιες θεωρούνται όμως οι βασικότερες δεξιότητες αλφαβητισμού που πρέπει να κατέχει ένα άτομο των ημερών μας όσον αφορά στα μέσα ενημέρωσης;
- Παιχνίδι: Πειραματισμός και εξερεύνηση μέσω παιχνιδιών
- Προσομοιώσεις: Ερμηνεία και κατασκευή δυναμικών μοντέλων που προσομοιάζουν στην πραγματικότητα
- Παράσταση/Απόδοση: Αυτοσχεδιασμός υιοθετώντας διάφορους ρόλους και ταυτότητες
- Οικειοποίηση: Αναδιάταξη περιεχομένου πολυμέσων
- Εργασία σε πολλαπλά περιβάλλοντα; Ικανότητα εστίασης σε σημαντικά στοιχεία
- Κατανεμημένη γνώση: Αλληλεπίδραση με εργαλεία που διευρύνουν τις νοητικές ικανότητες
- Συλλογική νοημοσύνη: Συγκέντρωση γνώσεων και σύγκριση πληροφοριών με στοιχεία άλλων ατόμων ώστε να επιτευχθεί ένας κοινός στόχος
- Κριτική σκέψη: Έλεγχος αξιοπιστίας και εγκυρότητας των πηγών άντλησης πληροφοριών
- Διαδικτυακή πλοήγηση: Πολλαπλά μονοπάτια επεξεργασίας και παρακολούθησης των πληροφοριών
- Δικτύωση: Αναζήτηση, σύνθεση και διάδοση της πληροφορίας
- Διαπραγμάτευση: Συμμετοχή σε διαφορετικές κοινότητες σεβόμενοι τον τρόπο λειτουργίας και τους κανόνες τους
Jenkins, H., Purushotma, R., Weigel, M., Clinton, K., & Robison, A. J. (2006). Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. Chicago: MacArthur Foundation.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου