6η Εβδομάδα - Μελέτη Περίπτωσης
Πού;
Προσχολική Αγωγή: Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο «Λιλιπούπολη», Καλαμάτα
14 νήπια – 8 αγόρια & 6 κορίτσια
Γιατί;
- Μελέτη της συμβολής του εμπλουτισμού της διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο με στοιχεία εικονικής πραγματικότητας στη μάθηση και στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων
- Διερεύνηση των συναισθηματικών αντιδράσεων των νηπίων, όταν έρχονται σε επαφή με εξελιγμένης μορφής τεχνολογία, όπως η εικονική πραγματικότητα.
- Εντοπισμός δυσκολιών που συνδέονται με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας από μικρά παιδιά.
Πώς;
- Αξιοποίηση πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας “Second Life”
- Διδασκαλία δύο εκπαιδευτικών θεμάτων
- 1ο θέμα - Πολιτισμός: Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
- 2ο θέμα - Φυσικές Επιστήμες: Οι πλανήτες του γαλαξία
- Δημιουργία δύο ισόποσων ομάδων νηπίων με 4 αγόρια και 3 κορίτσια.
- 1η ομάδα: συμβατικός τρόπος διδασκαλίας
- 2η ομάδα: διδασκαλία εμπλουτισμένη με δραστηριότητες εικονικής πραγματικότητας
- Η κάθε ομάδα διδάχτηκε ένα από τα θέματα με συμβατικό τρόπο και ένα με αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας.
Συλλογή Δεδομένων
Συνδυασμός μεθόδου πειράματος και ποιοτικής έρευνας με δομημένη συνέντευξη και δομημένη παρατήρηση.
Αποτελέσματα
- Βελτίωση γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών
- Ενίσχυση μαθησιακής εμπειρίας
- Διασκεδαστική/ευχάριστη διαδικασία ανεξάρτητα από το διδακτικό αντικείμενο
- Απαιτείται εμπειρία από τους εκπαιδευτικούς
- Εμφάνιση δυσκολιών εξαιτίας της απειρίας των μαθητών στη χρήση «ποντικιού» και στην έλλειψη εξοικείωσης με τα avatar
Συμπεράσματα
Μέσα από τη συγκεκριμένη έρευνα αποδείχτηκε η σημαντική συμβολή των ΤΠΕ στη διδασκαλία ποικίλων αντικειμένων, ακόμα και από πολύ μικρή ηλικία. Εξάλλου είναι γεγονός πως τα παιδιά έρχονται πλέον σε επαφή με διάφορα τεχνολογικά εργαλεία ήδη από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Επομένως, με την κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, η Τεχνολογία – ακόμα και σε εξελιγμένη και πολύπλοκη μορφή, όπως η εικονική πραγματικότητα – μπορεί να συνεισφέρει εξαιρετικά στην επίτευξη των μαθησιακών και διδακτικών στόχων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Βιβλιογραφία
Ανδρινοπούλου, Ε. (2018). Η εικονική πραγματικότητα στην προσχολική αγωγή. Μελέτη περίπτωσης. Ρόδος, Ελλάδα: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Ευχαριστούμε Ζωή για τη μελέτη περίπτωσης που μοιράστηκες μαζί μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή