12η εβδομάδα - Αξιολόγηση δεξιοτήτων Ψηφιακού Γραμματισμού

Η ανάγκη για απόκτηση αυξημένων και περισσότερο πολύπλοκων δεξιοτήτων από τον σύγχρονο άνθρωπο, ώστε μεταξύ άλλων να θεωρηθεί ψηφιακά εγγράμματος και να μπορέσει να ανταποκριθεί επαρκώς στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, οδήγησε όπως είναι αναμενόμενο και στην ανάγκη για αξιολόγηση του βαθμού κατάκτησής τους.


Πιο συγκεκριμένα, στόχο αποτελεί η αξιολόγηση μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και με τη χρήση διάφορων μέσων/εργαλείων/υλικού, όπως πολυμεσικό υλικό, Η/Υ, λογισμικά επεξεργασίας ήχου/εικόνας/κειμένου, e-games κ.ά., της ικανότητα του ατόμου:
  • Να χειρίζεται αποτελεσματικά ψηφιακά μέσα και υλικά, όπως Η/Υ, λογισμικά κ.ά.
Παράδειγμα: Δημιουργία blog από τους μαθητές και εμπλουτισμού του με πολυμεσικό περιεχόμενο.
  • Να αξιοποιεί τις ΤΠΕ για να επιλύει προβλήματα, να συνεργάζεται και να επικοινωνεί σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες.
Παράδειγμα: Ολοκλήρωση εργασίας με απαραίτητη συμμετοχή σε πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, π.χ. Edmodo, για ανταλλαγή πληροφοριών, διεξαγωγή συζητήσεων και συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
  • Να αναζητά με ασφάλεια πληροφορίες στο Διαδίκτυο, να τις αξιολογεί και να χρησιμοποιεί τις καταλληλότερες.
Παράδειγμα: Αναζήτηση πληροφοριών για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας μέσα από διάφορες πηγές, όπως ηλεκτρονικές σελίδες, ψηφιακά περιοδικά/εφημερίδες, blogs, youtube κτλ..
  • Να δημιουργεί νέα ψηφιακά προϊόντα αξιοποιώντας υπάρχοντα ψηφιακά υλικά και μέσα.
Παράδειγμα: Δημιουργία ψηφιακού προϊόντος, π.χ. Infographic για τον Ψηφιακό Γραμματισμό, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία.
Έτσι, μπορούμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον βαθμό Ψηφιακού Γραμματισμού κάθε μαθητή, προκειμένου να παρθούν αν κριθεί αναγκαίο τα απαραίτητα μέτρα για τη βελτίωσή του.
Alkali, Y. E., & Amichai-Hamburger, Y. (2004). Experiments in digital literacy. CyberPsychology & Behavior, 7(4), 421-429.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

8η Εβδομάδα - Quiz για τον Ψηφιακό Γραμματισμό