12η εβδομάδα - Αξιολόγηση δεξιοτήτων Ψηφιακού Γραμματισμού
Η ανάγκη για απόκτηση αυξημένων και περισσότερο πολύπλοκων δεξιοτήτων από τον σύγχρονο άνθρωπο, ώστε μεταξύ άλλων να θεωρηθεί ψηφιακά εγγράμματος και να μπορέσει να ανταποκριθεί επαρκώς στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, οδήγησε όπως είναι αναμενόμενο και στην ανάγκη για αξιολόγηση του βαθμού κατάκτησής τους.
Πιο συγκεκριμένα, στόχο αποτελεί η αξιολόγηση μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και με τη χρήση διάφορων μέσων/εργαλείων/υλικού, όπως πολυμεσικό υλικό, Η/Υ, λογισμικά επεξεργασίας ήχου/εικόνας/κειμένου, e-games κ.ά., της ικανότητα του ατόμου:
Έτσι, μπορούμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον βαθμό Ψηφιακού Γραμματισμού κάθε μαθητή, προκειμένου να παρθούν αν κριθεί αναγκαίο τα απαραίτητα μέτρα για τη βελτίωσή του.
Alkali, Y. E., & Amichai-Hamburger, Y. (2004). Experiments in digital literacy. CyberPsychology & Behavior, 7(4), 421-429.
Πιο συγκεκριμένα, στόχο αποτελεί η αξιολόγηση μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και με τη χρήση διάφορων μέσων/εργαλείων/υλικού, όπως πολυμεσικό υλικό, Η/Υ, λογισμικά επεξεργασίας ήχου/εικόνας/κειμένου, e-games κ.ά., της ικανότητα του ατόμου:
- Να χειρίζεται αποτελεσματικά ψηφιακά μέσα και υλικά, όπως Η/Υ, λογισμικά κ.ά.
- Να αξιοποιεί τις ΤΠΕ για να επιλύει προβλήματα, να συνεργάζεται και να επικοινωνεί σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες.
- Να αναζητά με ασφάλεια πληροφορίες στο Διαδίκτυο, να τις αξιολογεί και να χρησιμοποιεί τις καταλληλότερες.
Παράδειγμα: Αναζήτηση πληροφοριών για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας μέσα από διάφορες πηγές, όπως ηλεκτρονικές σελίδες, ψηφιακά περιοδικά/εφημερίδες, blogs, youtube κτλ..
- Να δημιουργεί νέα ψηφιακά προϊόντα αξιοποιώντας υπάρχοντα ψηφιακά υλικά και μέσα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου